Профілактика негативних явищ серед молоді

У сучасному світі молодь стикається з численними викликами та спокусами, що можуть призвести до негативних явищ. Щоб допомогти учням усвідомити ці ризики та зробити свідомий вибір на користь здорового способу життя, у Львівському професійному коледжі сфери обслуговування та поліграфії соціальний педагог та практичний психолог провели важливий семінар на тему: «Профілактика негативних явищ серед молоді».

Читати далі: Профілактика негативних явищ серед молоді

Основи здорового способу життя та боротьба з узалежненнями

Під час інтерактивного заняття головна увага приділялася формуванню відповідального ставлення до власного здоров’я. Педагоги навчали, як дотримуватись здорового способу життя, що включає:

  • Правильне харчування: Обговорення важливості збалансованого раціону, впливу фаст-фуду та шкідливих продуктів на організм.
  • Фізична активність: Переваги спорту, регулярних тренувань та активного відпочинку для фізичного та ментального здоров’я.
  • Режим сну: Значення повноцінного відпочинку для концентрації, енергії та загального самопочуття.
  • Психологічна гігієна: Методи боротьби зі стресом, управління емоціями та розвиток позитивного мислення.

Особливий акцент було зроблено на обговоренні негативного впливу різного роду узалежнень на людину та їх наслідків. Йшлося про такі проблеми, як:

  • Наркотична залежність: Її руйнівний вплив на фізичне та психічне здоров’я, соціальні наслідки та кримінальна відповідальність.
  • Алкоголізм: Шкода для організму, деградація особистості та проблеми в сім’ї.
  • Тютюнопаління: Довгострокові наслідки для легень, серця та інших органів.
  • Ігрова залежність: Психологічна залежність від комп’ютерних ігор, ставок, що призводить до соціальної ізоляції та проблем у навчанні.
  • Інтернет-залежність: Надмірне використання гаджетів та соціальних мереж, що негативно впливає на реальне спілкування та психіку.

Були представлені реальні кейси та статистика, що демонструють масштаби проблеми та її наслідки. Учні дізналися про ознаки залежностей, міфи, пов’язані з ними, та про те, куди можна звернутися за допомогою у разі виникнення таких проблем у них самих чи їхніх друзів.


“Зворотній зв’язок”: Відкритий діалог та обмін думками

Після інформаційної частини семінар перейшов у формат «зворотнього звʼязку», що є вкрай важливим для ефективності таких заходів. Учні мали змогу задавати запитання та виражати свої власні думки. Це дозволило:

  • Прояснити незрозумілі моменти: Учні могли отримати відповіді на свої особисті питання, які турбували їх.
  • Висловити власні побоювання: Можливість поділитися своїми страхами або спостереженнями щодо негативних явищ у своєму оточенні.
  • Обмінятися досвідом: Хоча акцент робився на профілактиці, деякі учні могли поділитися власними історіями або спостереженнями, що зробило дискусію більш живою та автентичною.
  • Сформувати колективне усвідомлення: Завдяки відкритому діалогу, учні могли спільно робити висновки та усвідомлювати масштаби проблеми та важливість її запобігання.

Такі семінари є невід’ємною частиною виховного процесу в навчальному закладі. Вони сприяють формуванню критичного мислення, відповідальності за власне здоров’я та життя, а також виховують почуття самозбереження та розуміння наслідків необдуманих вчинків. Метою є не просто налякати, а навчити молодь робити свідомий і здоровий вибір.

Чи вважаєте ви, що такі превентивні семінари мають проводитись якомога раніше, вже в початковій школі?

Більше статей та записів

Помічницяx
Chatbot
Доступність