У сучасному світі, де психологічне здоров’я набуває все більшого значення, розуміння та управління власним емоційним станом є критично важливими навичками. Саме тому, в рамках проєкту «Жива бібліотека», працівники соціально-психологічної служби Львівського професійного коледжу сфери обслуговування та поліграфії провели для своїх учнів важливий семінар «Депресія та самооцінка особистості».
Читати далі: Семінар «Депресія та самооцінка особистості»



Депресія як хибне уявлення про себе
Семінар розпочався з обговорення ключових аспектів депресії. Було наголошено на поглядах Аарона Бека, засновника когнітивно-поведінкової терапії, який вважав, що депресія – це хибне негативне уявлення про себе. Ця ідея лежить в основі розуміння, як наші думки та переконання впливають на наш емоційний стан. Депресія часто супроводжується самокритикою, почуттям безпорадності та низькою самоцінкою, що створює замкнене коло негативних емоцій.
Учні дізналися, що депресія – це не просто “поганий настрій”, а серйозне психічне порушення, яке потребує уваги та, за необхідності, професійної допомоги. Були розглянуті основні ознаки депресії та способи її розпізнавання, що є важливим для своєчасного реагування.
Змінюємо ставлення до себе та підвищуємо самооцінку
Центральною частиною семінару стало навчання учнів, як змінювати ставлення до себе й оцінювати свої особисті якості, свої можливості серед інших людей у різних сферах життя. Це ключовий крок до підвищення самооцінки та подолання негативних установок. Були запропоновані практичні вправи та методики, що допомагають у цьому процесі:
- Ідентифікація та переосмислення негативних думок: Учні вчилися розпізнавати автоматичні негативні думки про себе та замінювати їх на більш реалістичні та позитивні.
- Ведення “щоденника успіхів”: Заохочення до фіксації навіть невеликих досягнень, що допомагає сфокусуватися на позитивних аспектах свого життя та діяльності.
- Визначення сильних сторін та талантів: Обговорення індивідуальних здібностей та якостей, що підвищує відчуття власної цінності.
- Методи асертивності: Навчання ефективно висловлювати свої потреби, думки та почуття, не порушуючи прав інших.
- Постановка реалістичних цілей: Розбиття великих завдань на менші кроки, що дозволяє відчувати прогрес та підвищує мотивацію.
- Порівняння з собою, а не з іншими: Наголос на особистому зростанні та розвитку, замість деструктивного порівняння з ідеалізованими образами.
Практична цінність та підтримка
Семінар пройшов в інтерактивному форматі, де учні мали змогу активно обговорювати свої думки, ділитися досвідом та ставити запитання. Це створило довірливу атмосферу, де кожен міг відчути підтримку та розуміння.
Такі заходи є надзвичайно важливими для психологічного благополуччя молоді. Вони допомагають формувати здорову самооцінку, розвивати навички саморегуляції та підвищувати стресостійкість, що є запорукою успішної адаптації у суспільстві та досягнення особистих та професійних цілей. У коледжі прагнуть не лише надавати якісну освіту, а й дбати про емоційний стан своїх здобувачів освіти.
Які ще аспекти, на вашу думку, важливо враховувати при роботі над самооцінкою?