Семінар «Від булінгу до гледінгу».

У сучасному освітньому просторі надзвичайно важливо створювати атмосферу взаємоповаги та безпеки. Саме з цією метою, в рамках проєкту “Жива бібліотека”, соціально-психологічна служба Львівського професійного коледжу сфери обслуговування та поліграфії провела для своїх здобувачів освіти інформативний семінар на тему: “Проблеми булінгу. Як розпізнати та протидіяти булінгу. Роль свідків у запобіганні булінгу”.

Читати далі: Семінар «Від булінгу до гледінгу».

Розуміння булінгу: Види, форми та механізми

Під час семінару учні отримали вичерпну інформацію про те, що таке булінг, його види (фізичний, вербальний, соціальний, кібербулінг тощо) та форми прояву. Були детально розглянуті основні механізми розвитку булінгу, що дозволило студентам усвідомити психологічні аспекти цього явища. Важливою частиною заняття стало обговорення того, хто найчастіше стає булером, які мотиви ним керують, і хто стає жертвою агресії. Також було проаналізовано, чому діти стають жертвами булінгу, розвінчано міфи та стереотипи, що існують навколо цього явища.


Наслідки булінгу та ефективна протидія

Окрему увагу було приділено наслідкам булінгу, які можуть бути руйнівними як для жертви, так і для самого булера, а також для свідків. Учні дізналися, як булінг впливає на психічне здоров’я, успішність у навчанні та соціальну адаптацію. Найважливішою частиною семінару стало вивчення стратегій, як протистояти булінгу.

Особливий акцент було зроблено на ролі свідків у запобіганні булінгу. Студенти усвідомили, що пасивна позиція свідка лише підживлює агресора, а активна позиція, що включає підтримку жертви, повідомлення дорослих або пряме втручання (за умови безпеки), може кардинально змінити ситуацію.


Життєві приклади та практичні рішення

Найсприйнятнішим для учнів виявився інтерактивний підхід. На життєвих прикладах вони активно обговорювали різні ситуації, пов’язані з булінгом, та знаходили рішення для їхнього вирішення. Це дозволило їм не лише засвоїти теоретичний матеріал, а й відпрацювати навички реагування в безпечному середовищі.

Семінар “Від булінгу до гідності” став важливим кроком у формуванні толерантного та безпечного освітнього середовища, де кожен учень почувається захищеним і цінним.

Як ви вважаєте, які практичні кроки можна ще вжити для ефективної протидії булінгу в освітніх закладах?

Більше статей та записів